10 dôvodov prečo práve Syrovátka!

By | 12:55 37 comments

Ahojte, začiatkom týždňa nová téma :) Už dlhšiu dobu som chcela začať na blogu písať aj o zdravej výžive, ktorá je každým dňom populárnejšia a stáva sa akýmsi novým trendom. Konečne som sa k tomu dostala a budem vám povďačná ak mi do komentov napíšete či sa vám takýto druh článkov páči a či by vás táto téma zaujímala.
Dnes začnem tým, čím vlastne začína môj deň ... syrovátkou... Nie nebojte sa aj keď to možno znie trochu negustiózne opak je pravdou :) Ja som sa k nej dostala pretože som potrebovala náhradu za mlieko, ktoré milujem ale môjmu tráveniu neprospieva :( 






V súčasnosti užívanie syrovátky (alebo srvátky) naberá veľmi rýchlo na popularite. Ide vlastne o vedľajší produkt pri výrobe syrov a tvarohu. Syrovátka je biely prášok, ktorý po rozpustení vo vode vytvorí nápoj podobný mlieku. Avšak tento nápoj nemá s mliekom, okrem vzhľadu a pôvodu, mnoho spoločného. Tento produkt totiž narozdiel od kravského mlieka obsahuje mnoho užitočného pre náš organizmus.

1. má o 100% vyšší obsah bielkovín. Syrovátkové bielkoviny výrazne tlmia pocit hladu.
2. Nápoj, ktorý napomáha udržiavať optimálnu hmotnosť. Pri znižovaní nadváhy je dôležité dodávať do organizmu väčšie množstvo bielkovín a menšie množstvo sacharidov (cukrov). Syrovátkový nápoj je preto dokonalý pomocník pri chudnutíe.
3. Obsahuje veľké množstvo vitamínov a minerálov, ktoré prispievajú k dobrému zdraviu a kondícii - B1, B2, B12, B6, E, C, horčík, fosfor, vápnik, draslík, sodík, zinok, niacin, biotin, kyselinu listovú a panthotenovú.
4.obsahuje L-karnitín v nutrične významnom množstve, ktorý napomáha odbúravanie tukov. L-karnitín naviac zabraňuje únave, ktorá často chudnutie sprevádza.
5. pomáha znižovať cholesterol v krvi.
6. Nahradí jedno jedlo za deň.
7. Zlepšuje stav pokožky a vlasov.
8. Syrovátku môžete použiť aj na telo, napríklad ako kúpeľ. Vaša pokožka bude hladká a hebká, keď primiešate do vane 200 až 300 g syrovátky, a v takomto kúpeli si poležíte zhruba 20 minút. Syrovátka a vitamíny v nej intenzivne vyhladia kožu a podporia prirodzené regeneračné schopnosti.
9.Alebo do misky dejte pár lyžíc syrovátky, zmiešajte s vodou na kašu a naneste na tvár ako bežnú masku. Nechajte 10 minút pôsobit, potom opláchnite. Syrovátka dodá vaší pleti mladistvý vzhled, pleť bude pružná a hebká.
10. V neposlednom rade detoxikuje, čo znamená že pomáha odplavovať prebytočné a toxické látky z tela.




Syrovátku pijem takmer každý deň. Nahrádza mi raňajky, keď nestíham. Zasýti ma, naštartuje, dodá potrebné živiny a ešte mi aj veľmi chutí :) Prestali mi padať vlasy, zlepšila sa mi pleť aj trávenie. Moja najobľúbenejšia kombinácia je s bezlepkovou focaccinou s olivami :) 
Návod: Rozmiešam 2 polivekové lyžice v 2 dcl horúcej vody a poriadne rozmiešam aby neostali hrudky. Na vrchu sa vám hneď vytvorí jemná pena. Určite vás zaujíma chuť! Tak tá je taká zaujímavá sladkasto-kyslastá a mne veľmi chutí :) 



Syrovátka má nízku energetickú hodnotu, nízky obsah tuku, vysoký obsah bielkovín, L-karnitínu a všetkých dalších funkčných zložiek obsiahnutých vo výrobku. Neobsahuje cukor ani náhradné sladidlá, preto je vhodný i pre diabetikov a ľudí s intoleranciou mlieka, alebo  pre tých ktorým obyčajné mlieko neprospieva alebo dokonca nechutí. A verte či nie mlieko pre dospelého človeka ani zďaleka nieje také zdravé ako nám od mala všetpovali. Nápoj možno kombinovať s klasickými diétnymi jedlami (zeleninové šaláty, jogurty, ovocie, kuracie mäso, ryby, cereálie). Nápoj si tiež môžete ochutiť podľa svojej chuti . medom, grankom ... Kúpite v zdravej výžive, v lekárni, a v lepších potravinových reťazcoch. Cena sa pohybuje okolo tých 2,50 € za 500 g a celé balenia by vám malo vydržať tak 20-30 dní.

Pekný deň -Missy-


37 komentárov: Leave Your Comments

  1. aj mlieko obsahuje prospešné látky..
    ja pijem sójové

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež a ešte si ho aj sama vyrábam :) ale tento produkt ma velmi zaujal.Som zástanca zdrav.živ.štýlu a tieto članky budú pre mňa +

      Odstrániť
    2. baby sójové je super :)a Jani to sa teším budem sa snažiť prispievať aj takto :)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. určite skús :) potom napíš ako ti chutila :)

      Odstrániť
  3. mm to musím vyskúšať ;)

    je u mňa GiveAway alias pozvánka ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tak na tenhle clanek jsem zvedava, za chvili si ho prectu, az dovyridim vsechno) premyslela jsem nedavno o funkci syrovatek))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Každý môj deň začínam vypitím pohárom mlieka lenže môj žalúdok akosi začal proti nemu protestovať takže určite vyskúšam.:) a Ja by som určite ocenila viac článkov o zdravej výžive :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no presne tento problém som mala aj ja .... je to tým, že dospelému človeku sa už prestávajú tvoriť enzýmy, ktoré štiepia mliečne bielkoviny kravského mlieka a preto mnoho ľuďom je z neho zle, syrovátka je super náhrada podľa mňa :)

      Odstrániť
    2. tak v tom prípade ďakujem za Tip :) :)

      Odstrániť
  6. ach tááák .. to vypadá moc dobře :) nikdy jsem o práškové syrovátce neslyšela

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Viem, že srvátka je výživná, no napriek tomu ju nepijem, ani ma nejako neláka.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Holky, dobre delate. Mleko nam neprospiva vubec, tato alternativa je urcite lepsi :)

    Nebo jeste sojove mleko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahojda. Moc se mi líbí tvůj blog! Ráda bych Tě pozvala na můj web, který je zaměřen především na poruchy příjmu potravy, ale pozor- ne thinspo, ba právě naopak.Najde tam recepty, které nikde jinde nenajdeš..převážně clean eating, tipy, články postřehy...a v brzké době se rozjede projekt na pomoc lidem s PPP, jen čekáme s kamarádkou, kdy ho schválí krasna.cz. Na blog určitě mrkni, každopádně si tam najdeš to "svoje". A pokud by se ti u mě opravdu moc líbilo, můžeš se přidat mezi mé Followers aneb pravidelné čtenáře (v levém sloupci mého blogu). Přeju krásný zbytek dne. Andie xoxoxox
    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujeme za pozvanie určite tvoj blog navštívime :)

      Odstrániť
  10. s tým mliekom máš absolútnu pravdu! A viem asi ďalších 100 dôvodov, prečo syrovátku áno, len bohužiaľ mi nechutí ... čo je škoda, ale snáď raz ....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je škoda Monika :( ale tak chutiam ťažko človek rozkáže :)

      Odstrániť
  11. Dnes som bola v predajni zdravej výživy kupovať kokosový olej, spomenula som si na tento článok a prihodila do košíka aj syrovátku. Už som ju aj vyskúšala a chutí mi! Dík za tip, kočky ;o)
    www.isabelle.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to nás tešííí Lucka :) Dúfame, že padne na úžitok :)

      Odstrániť
  12. Ach ta syrovátka. Vím jak moc je zdravá, už jí mám asi měsíc doma koupenou a načatou ale nedokážu jí vypít. Závidím ti že ti chutná, protože mě se z ní zvedá žaludek a nedokázala jsem vypít ani 1 hrnek. Přitom jsem celkem zvyklá na chutě zdravých věcí a mám je ráda ale syrovátka mi prostě vůbec nechutná a smrdí mi :-( Možná zkusit jí nějak ochutit... Namáš nějakou radu? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak ti nechutí tak tvoje telo ti jednoducho dáva signál že ju nepotrebuje ... čo je pre niektorých chutné, pre iných môže byť jed ... záleží to na krvnej skupine a metabolickom type atď ... takže sa zbytočne netráp! ak máš rada mlieko tak vyskúšaj sójové, ktoré je tiež veľmi zdravé :)

      Odstrániť
    2. Možná máš pravdu. Tak když už nic jiného, vyzkouším z ní pleťovou masku ;-)

      Odstrániť
  13. palec hore nad syrovatkou :)
    nic lepsie ako syrovatka na ranajky neexistuje...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) som rada že aj mužskému publiku chutí ;)

      Odstrániť
  14. Skvelý članok maš s tou syrovatkou pravdu je veľmi zdravá len škode že mi nechuti :(

    OdpovedaťOdstrániť
  15. pozývam do giveaway -> http://myfashion-and-me.blogspot.sk/2013/02/spikes-bracelet-giveaway.html :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. urcite privitam aj dalsie taketo clanky :)
    este som to nikdy neochutnala.pijem mliecko ale nie to z obchodu pretoze to je cista voda :/ takze si chodim zakazdym po cerstve mlieko.a je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. pozývam na svoju giveaway---> http://myfashion-and-me.blogspot.sk/2013/02/spikes-bracelet-giveaway.html :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Mna by zaujímalo ako to že syrovátka "NAROZDIEL od mlieka obsahuje mnoho užitočného pre náš organizmus", pričom je to vedľajší produkt, odpad, pri výrobe syrov Z MLIEKA.A teda logicky nemôže obsahovať nič viac ako mlieko, práve naopak, menej.

    Ďalej by ma zaujímalo z akých zdrojov máte tieto informácie, keďže pri článku žiadne neuvádzate, a takisto akú máte kvalifikáciu na rozdávanie rád ohľadne zdravej výživy.

    Ďakujem za odpoveď

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)