Chutne, rýchlo a zdravo alebo "obed za 15 minút"

By | 13:49 4 comments

Krásy slnečný dník prajem :)
Je čas obeda a mnoho z vás si už určite pochutilo, alebo ešte stále pochutnáva na niečom "čo denné menu dalo" :) Iné možno práve stoja pri sporáku a kuchtia si voňavý domáci obedík. Kto nás s Marry pozná vie, že obe sme veľké gurmánky a dobrým jedlom nikdy nepohrdneme. Občas spolu zájdeme do obľúbenej reštaurácie v centre, ale najradšej si jedlo pripravujeme doma. Marry je odborník na kuracie mäsko, ja sa zasa rada hrám trochu so zdravšími variantami. A dnes keď mám trochu voľna a niesom odkázaná na rýchly 5-minútový nedzravý pracovný obed, konečne môžem ulahodiť svojich chuťovým pohárikom. Nechala som sa inšpirovať receptom od Simonky, ktorú sme si veľmi obľúbili a pri prezeraní jej stránky nám vždy tečú slinky :) Určite mrknite jej stránku stacipochopit.cz, nájdete na nej kopec skvelých rád, receptov a tipov ako sa zdravo a chutne stravovať a dosiahnuť tak vytúženú postavu bez drastických diét... 
Tofu milujem a spolu s cukinou je to neuveriteľná kombinácia! Recept je strašne rýchly a jednoduchý o chuti ani nehovoriach. Môžete si ho prispôsobiť podľa vašich predstáv ale táto jednoduchá kombinácia je podľa mňa tá naj. Poďme teda nato: 





Potrebujeme pre 2 osoby:
2-3 stredne veľké cukety
2 balíčky údeného tofu (môžete použiť aj neúdené a doma si ho podľa chuti namarinovať)
1 menšiu bielu cibuľu alebo jarnú zelenú cibuľku 
olivový olej
tymián
kurkumu
kari
morskú soľ
citrón
.....................................................

Postup: 
Tofu si nakrájame na tenšie plátky (z jedného balenia vám výjdu 3) a zľahka osmahneme na olivovom oleji. Ja som ich ešte trochu posypala provensálskym korením, ktoré som mala po ruke, ale nemusíte. Opekáme z každej strany zhruba 3-5 minút. Medzitým si nakrájame cukiny na mesiačiky a zmiešame v miske s olivovým olejom, trochou tymiánu, kari, kurkumy a morskej soli.Všetko spolu premiešame a hneď ako vyberieme osmažené plátky tofu hodíme do panvice túto cukinovú zmes. A opäť opekáme zhruba 5-8 minút na miernejšom ohni, kým nám cukiny trochu nezmäknú a nechytia farbu. Nakoniec pár sekúnd pred dopečením pridáme na kolieska nakrájanú cibuľku a už len zľahka osmahneme aby nestratila farbu a tvar. Už stačí len naaranžovať na tanier, aby jedlo ulahodilo aj oku. Na ozdobu aj pre samotnú sviežu chuť som zvolila plátok citróna, ale môžete si urobiť napríklad vlastný jogurtový dresing :)

Voilááá!!! A môžeme podávať :))




A čo chutné ste mali dnes na obed vy žienky naše? Máte tip na výborný a rýchly obed? Sem s ním :)


4 komentáre: Leave Your Comments

  1. Oh, výborně! Asi to někdy využiju! :) Což mi připomíná, že jsem nejedla, takže jdu hledat cuketu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mmm, mňam ! Dala by som si povedať, s takýmto obedom :) Pekné fotografie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no vyzera to fakt super, musim to niekedy skusit :)

    www.perlaoreneta.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vyzera to dobre, dala by som si :)

    http://beautybybellatrix.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)