Food From Jungle

By | 5:00 4 comments
Krásny začiatok víkendu prajem! :)

Pri "listovaní" internetom ma vždy neskutočne naladia a upokoja fotky jedál. Nie, nemám žiadnu úchylku, len sa veľmi rada kochám talentom niektorých gurmánov :) Vždy im tíško závidím zručnosť a ingrediencie, ktoré u nás bežne nezoženieme a ak aj áno, určite v omnoho horšej kvalite :/ U mňa je to väčšinou tak, že sa snažím jesť nielen ústami, ale aj očami. Pekne naservírované jedlo dokáže veľa, naozaj veľmi veľa  :) Zachytiť tú krásu ešte aj na fotografii je už priam výzva. Ja si zatiaľ vystačím s jednoduchosťou a praktickosťou :) Nepatrím k tým, ktorý žijú neskutočne zdravo a už len z pohľadu na pizzu a inú maškrtu sa trasú a hrkocú kosťami. Som zástancom toho, že život je veľmi krátky a niekedy aj dosť komplikovaný na to, aby som sa obmedzovala a trápila aj v takom pôžitku akým je jedlo. Jedlo je posvätná záležitosť, to je pravda odveká. Všetko sa má však robiť s mierou a je to skôr o vychutnávaní si kvality, nie o napchávaní sa odpadom...i keď, každý má svoju slabú chvíľku :). Postaviť si životné šťastie na tom, že jednoducho nebudem jesť, je pre mňa nepochopiteľné. Nikoho neodsudzujem ale nemyslím si, že je to správne.



 Aby ste počas dňa neprepadali neovládateľným návalom hladu, základom sú kvalitné raňajky. Svoje rána si už neviem predstaviť bez voňavej kaše z ovsených vločiek. Namiesto klasického mlieka pijem sójovo-ryžové. Trvalo mi dĺho predlho, kým som našla to jedno vyvolené, ktoré mi šmakuje v kašách, v pudingoch, v koláčikoch, no proste všade. Bol to boj, ale nakoniec som ho našla :) Tá chuť je neporovnateľná s inými druhmi mliek, to mi verte, mám ich odskúšane fakt hádam aj všetky. Pár kúskov ovocia, trošku čertvého trošku toho zaváraného, poprášiť sladkým grankom a mňamka je na svete :) Zdravá a navyše taká, ktorá vás zasýti svojími kvalitnými sacharidmi na dlhú dobu.  
.....
 Kto raňajky úplne vynecháva, robí veľkú chybu. Mala som také hlúpe obdobie tiež, ale som rada, že som sa z neho ponaučila skôr, než to malo výraznejšie negatívne zdravotné dôsledky. Ten kto raňajkami nazýva cigaretku s kávičkou, toho už radšej ani nekomentujem.V poslednom období striedam kvalitné celozrné  pečivo, syry, ovocie a kaše. Môj výber je dosť obmedzený, keďže trpím intoleranciou  na niekoľko obľúbených dobrôt. Spomeniem vynikajúci medík, oriešky, jablká, škoricu atď atď. Ani to radšej nemenujem všetko :) Musím si vystačiť s inými ale nemenej fajnovými alternatívami :) Som vcelku spokojná a vďačná za to, čo môžem mať a to je aj jeden z dôvodov, prečo nie som tak celkom zástanca drastických diét a celoživotného odopierania. Je mnoho ľudí na svete, ktorí by dali všetko zato, aby mohli za svoj život  čo i len raz ochutnať niektorú z dobrôt, ktorú majú pre svoje vážne zdravotné problémy doživotne zakázanú. Treba pochopiť, že doživotné tríznenie a obmedzovanie sa nemá nijaký význam a to obzvlášť vtedy, ak je to len z rozmaru. Zlatá stredná cesta je tou správnou voľbou :) Aspoň teda u mňa. Spokojnosť a vyrovnanosť je mi adekvátnou odpoveďou :)


Kto ma pozná vie, že ja som totálny blázon do sladkostí. Ale že vážne totálny! My to máme totiž v génoch zdravím ťa ocko . Nemám problém zbaštiť aj tri celé čokolády za deň a to len ako predkrm. Áno, áno.. viem, že to nie je extra zdravé. Ale priznajme si, každý máme niečo. Ja sa musím vysporiadať s kozmetickou a maškrtnou závislosťou :) Mám obdobia, kedy sa mi to aj celkom darí, taký pol deň, niekedy dokonca aj trištrť ! Veľmi chutnou alternatívou je acaico, alebo také fajnové sušené slivky. Tých sa neviem dojesť. Taktiež tu platí, že nájsť tie naj na trhu je základom. Po rokoch skúšania sme si s mamou našli tie svoje :) Dokážu zasýtiť a sú použiteľné na milión spôsobov. Milujem mamine domáce pirohy so sušenými slivkami, aké ich vie urobiť len ona. Fotodokumentácia bude možno v ďalšom článku, ale len na vlastnú zodpovednosť :) 
.....
Priznám sa vám, že omnoho radšej varím než pečiem. Dokonalé servírovanie a špeciality ako z najvychytenejších reštaurácii u mňa nečakajte. Som len obyčajný človek, ktorý tvorí v obyčajnej kuchyni a teda všetku dokonalosť v tomto smere rada prenechám profesionálom. Príprava jedál ma však veľmi baví a to o to viac, keď dokážem vykúzliť niečo schopné aj  ak práve nemám po ruke plnú skriňu a chladničku premakaných ingrediencíí. Určite to mnohí poznáte. Prepadne vás hlad a po ruke nikde nič. V chladničke nejaké nedojedené zbytky a škvŕkajúce brucho, to veru nie je dobrá kombinácia.Vtedy ma zachránia cestoviny akéhokoľvej charakteru, od kukuričných, celozrných, špaldových - je to o výbere. Ďalej chutná kukurica a ako omáčku použijem zvyšok nedojedého mixu, ktorý sa používa pri príprave pizze. Najlepšie je zmiešať si ju s trochou kečupu, obľúbenými koreninami a olivovým olejom v hrnci. Necháme povrieť a rýchlobleska je hotová.  A ako čerešničku krémový syr :) Posypať bazalkou a mizne to doslova pod rukami !


Cestoviny sa nám minuli, alebo sa na nich necítime. "Co teď "? Na panvicu si nahádžem všetko čo nájdem. Trochu bazalkového tofu, nakrájanú šalátovú uhorku, reďkovku, zvyšnú kukuricu. Hmm, niečo tomu ešte chýba, čo tak trochu na kúsočky natrhanej šunky? To je ono :) Trošku rajčiňáku (pretlaku) nikdy neuškodí. No a všetko chutí omnoho lepšie na olivovom oleji. So správnymi koreninami vykúzlite nevýdanú chuť aj tej najbanálnejšej ingrediencii, akou je trebárs aj uhorka. Všetko závisí od vašej chuťe v ten moment. Nikdy by som neverila, že reďkovka orestovaná na panvici môže chutiť tak super ! Fajnový chlebík tomu dodá konečný tlmený gurmánsky zážitok. Kombinácia ako má byť a to ste ani nemuseli vybehnúť do obchodu na nákup :) 


Takto to dopadne, keď je chuť na sladké. Ale nie taká tá obyčajná chuť. Niekedy mi doslova na jazyk pristane neovládateľná túžba po tomto. Toto je poklad už naších mám a pramám :D Jednoduché rýchle a fantastické. Ako povedala Missy "orgazmus na pohľad" :D Piškót je dnes na trhu mraky. Mne najviac chutia tie klasické, ale ani s cereálnymi to nie je zlé :) Polievať odporúčam polevou v zložení : čokoláda Milka mliečna, horká a všetko roztopené na kokosovom oleji. Aaach, je to hrozné ako sa už pri opise zbiehajú slinky... No a je to tu zas, zas ta neovládateľná túžba ! Tak, a zas od znova do práce. Nakrájam si banán, prichystám piškóty, roztopím čokoládu... :)
.....
 Rozmýšľala som, že by bolo fajn  spomenúť výrobky ktoré aj s Missy v kuchyni používame najradšej. Keďže je Missy celiatička a ja mám výber tiež dosť obmedzený, možno by taký článok niekomu pomohol . Zaujímal by vás taký typ článku? O mliekách, múkach, piškótach, ovocných štavách a iných pochutinách, ktoré sme si za roky obľúbili najviac ? Dajte nám vedieť v komentároch a môžete prihodiť nejaký fajnový recept :) Majte krásny víkend.
 Posielam veľkú sladkú pusu, Marry :-*



4 komentáre: Leave Your Comments

  1. bože to sú všetko také dobroty!!!! :) tie piškotky by som si hneď dala :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj vam krasny vikend,, pizza a podobné veci občas neuškodia tiež sa rada najem ale už to tak nepreháňam ako kedysi slane sladke jedno cez druhe a všetko pekne narastalo už sa držím... čo sa týka mc donaldu v živote som tam nebola ani neplanujem najradšej mam to čo si navarime doma,, tiež sa rada kocham obrazkami jedal ako to vedia pekne urobiť a tieto vaše su naozaj super:))) určite potešia hocijake recepty mňa momentálne nič take nenapada..majte saa:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Teda! Teď jste mi udělali chuť na banány s piškotem a čokoládou :D
    http://dawardrobes.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vypadá to skvěle! Ty piškoty, to je klasika:)) Já teda ráda vařím i peču, tak na stejno:)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)