Mojich 10 využití dermálnej vody v spreji

By | 18:00 10 comments



O termálnych resp. dermálnych vodách v spreji sa čo to už popísalo, takže nebude to pre vás žiadna novinka. Aký je medzi nimi vlastne rozdiel? V prvom rade termálna voda je čistá voda, ktorá je odchytávaná priamo z termálneho prameňa, ktorý má hojivé a liečivé účinky pre svoj vysoký obsah minerálov. Je sterilne plnená do fľaštičiek a myslím, že nie je ani nijako chemicky upravovaná. Dermálna voda vzniká až v laboratóriách a nepochádza teda zo žiadneho liečivého prameňa. Je vyvážene obohatená takisto o minerály, ale aj o niektoré ďalšie zložky, ktoré priaznivo pôsobia aj na tú najcitlivejšiu pokožku. Ale úprimne ja medzi nimi žiaden rozdiel nevidím, a bez rozdielu ich rada používam. A to či v zime alebo v lete. Prvý krát som sa s touto vodičkou zoznámila asi pred 2 rokmi v lete, kedy bola taká sparnota, že nepomáhalo nič iné iba tento malý zázrak, ktorý stál v lekárni na výpredajovom pulte. Vykúpili sme ich snáď všetky :D Neskôr som prišla na tože to nieje iba osviežujúca vodička, ale má mnoho iných spôsobov využitia. Dodnes využívam hlavne tieto:


1. Hydratácia - to je to prvé čo od akejkoľvek vody očakávam, či je to smäd, alebo osvieženie v horúčavach, či vysušených klimatických priestoroch. Zakaždým keď mám pocit unavenej a stiahnutej a vysušenej pokožky siahnem po tomto jemnom spreji. Neporuší to ani môj make-up a funguje ihneď.

2. Fixuje make-up - no je diskutabilné či po ňom make-up vydrží dlhšie, ale ja som si už nejak na jeho aplikáciu zvykla ako taká bodku za celým líčením. 

3. Odstraňuje nečistoty - je vhodný na dočistenie tváre večer po odlíčení, alebo ráno pred nanesením make-upu, ale ja ho rada využívam aj na odlíčenie. A to takým spôsobom, že tampón navlhčím dermálnou vodou a nanesiem na neho pár kvapiek hydrofilného oleja (napr. bionatural.sk), 

4. Po (d)epilácií - aby som predišla červeným vyrážkam, ktoré sa zvyknú tvoriť z podráždenia. Ideálny je tiež po rôznych dermatologických zákrokoch, pretože urýchľuje regeneráciu.

5. Popáleniny - akéhokoľvek druhu, ale najčastejšie po opaľovaní, spálenú pokožku upokojí, schladí a hydratuje.



6. Zmierňuje začervenania - ako som spomínala nielen po holení, ale aj pri rôznych precitliveniach, či alergiách, alebo pre ľudí trpiacich rosaceou.

7. Upokojuje svrbenie - štipance po komároch poznáte to, strašne to svrbí a musíte si zahryznúť do pier, aby ste si to nepoškrabali a neostali vám jazvy. Aj to je jedna z možností ako tomu predísť a nemusíte ani smrdieť za cesnakom.

8. Vlasy - to som začala využívať iba nedávno a osvedčilo sa mi to hlavne ráno, keď vstanem s rozcuchanými, polámanými, presušenými vlasmi a nemám veľmi čas si ich nejako extra upravovať, nastriekam na ne dermálnu vodu, poriadne prehrabnem prstami a zafixujem tužidlom :) Akoby zrazu chytili druhý dych :) 

9. Nanášanie make-upu - to je malá vychytávka od vizážistov, naneste trochu dermálnej vody na hubku alebo na hustejší štetec a make-up nanesiete oveľa jednoduchšie, pretože voda obalí štetiny a na ne sa potom zbytočne nenalepí resp. nevcucne toľko make-upu a krásne sa rozotrie.

10. Náhrada vlhkých obrúskov - nemáte po ruke vodu? Nevadí nastriekať a utrieť do vreckoviek :) 

Takže ako vidíte je to naozaj univerzálny pomocník, a svojou veľkosťou a váhou obyčajného pera ani neviete, že ho máte a pritom vás môže zachrániť v rôznych situáciách...


Tieto vodičky kúpite v lekárňach majú ich značky Avéne, La roche Posay, Bioderma či Vichy. Práve Bioderma, ktorá už svoju dermálnu vodu (Sensibio) má, prišla nedávno na trh s novinkou Hydrabio Brume, pre dehydrovanú pleť, čo je dosť logické. Je dostupná v dvoch baleniach 300 ml a 50 ml takže jedno na doma a jedno do kabelky :) Brume znamená hmla, a naozaj to aj hmlu pripomína, pretože rozprašovač je tak jemný, že ani necítite žiadne kvapky. Pri Sensibio sú kvapky o niečo výraznejšie, ale to nie je žiadna vada. Napokon účinky sa ničím nemenia. Naozaj je to vďačný pomocník a pri cene 3,50 € nie je nad čím rozmýšľať. Niekto si povie, že to je len obyčajná minerálka, ktorú si kúpite v obchode, verte nie je! Voda z vodovodu vás vysuší dvoj násobne a minerálka z obchodu síce v danom momente osvieži, ale spolu s ňou si na tvár či telo nanesiete aj kopec baktérií, napríklad z daného domáceho rozprašovača. Načo riskovať. Nezabúdajte však hydratovať telo aj z vnútra, bez pitného režimu do predsa nejde!




Využívate tieto vodičky? Poznáte aj iné spôsoby použitia? Alebo je to pre vás úplná zbytočnosť?


10 komentárov: Leave Your Comments

  1. Já mám několik miniaturek od Biodermy a využívám je hlavně na dlouhých cestách a považuji je za skvělou věc. Tvá využití jsem si přečetla a nějaká určitě vyzkouším :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Že pôsobí proti svrbeniu a začervenaniu, tak to ma teší. Možno vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte je vhodná v lete len tak na osvieženie, keď je strašne horúco. Tento vynález zbožňujem a v lete ho plne využívam, v zime už menej. Ten trik s vlasmi som ešte neskúšala, ja mávam skôr problém, že ráno sú vlasy mastné, ale možno to aj s tými mojimi dokáže niečo spraviť. Inak dermálna a termálna voda je nejaký rozdiel? Pretože ja už som mala obe a účinkami je to podľa mňa to isté.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No hlavný rozdiel je v zložení, ak si porovnáš termálnu vodu v kolonke ingredients máš jedno až dve slová: aqua/water. Naopak pri dermálnej je to zloženie zvyčajne troj až štvorriadkové, takže rozdiel by som videla hlavne v tom, ale inak účinky sú podľa mňa tie isté.

      Odstrániť
  4. Dermálna voda je asi môj najobľúbenejší kozmetický produkt :-).
    The city of fashion

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Používam ju na osvieženie pri učení =D a tiež je super ráno pod make up (nepoužívam ráno krém).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Doteraz som si neuvedomovala rozdiel medzi "termána" a "dermálna", i keď je mi jasný :) Takže som zasa o niečo múdrejšia. Aj ja rada takéto vodičky v spreji používam, najčastejšie Vichy, ale mám v zásobe aj Avéne, no nemyslím si, že by bol medzi nimi nejaký rozdiel. Doteraz som ju používala ako vaše body 1, 2 a 3, no zaujal ma aj spôsob 8 a 9 a čoskoro ich iste vyskúšam :) Skvelý článok!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ja som si na ne ešte celkom nenavykla, ale s tým sprejnutím do vlasov si ma inšpirovala:), určite skúsim:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som si takéto dermálne vody veľmi obľúbila a skôr ako fixátor na makeup ich používam ako fixátor pod makeup :)

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nooo tak to si určitě teda pořídím, díky za tip!!:)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)