Fantastické chia guličky (RAW )

By | 16:00 9 comments


Krásne sobotné popoludnie prajem :) Dnes nám celý deň prší takže plány ako využiť deň voľna padli. Ešte že vždy môžem navštíviť tento virtuálny blogový svet, ktorý ma zakaždým privedie na iné myšlienky :) Dnes som sa rozhodla vytiahnuť opäť niečo z mojej kuchárskej knihy. Ako som spomínala varím rada, ale nemám na to veľa času. Takže upršané víkendy sú pre moje experimentovanie ako stvorené. Tento recept mám od Víta Schlesingera, výborného nutričného špecialistu, s ktorým som sa osobne stretla čo bolo pre moju prácu veľkým prínosom.  Chcem sa preto s vami o tento receptík podeliť. Príprava je expresne rýchla a prínos týchto guličiek je pre náš organizmus veľmi pozitívny. Ja som si k nim urobila ešte čučoriedkovo - banánové smoothie a skvelý olovrant je na stole ;) 




Na cca 15 ks potrebujeme:
2 pol. lyžice chia semienok
1 lyžica arašidového masla
1 čaj lyžička kakaa (nie granko)
Vločky (ovsené, pohánkové, pšenové) 2 veľké lyžice
1 banán
dosladiť medom, agáve alebo javorovým sirupom 
kokos - na obaľovanie - môže ale nemusí byť 
(ingrediencie môžete pridávať od oka podľa konzistencie a chuti)


Zoberieme si väčšiu misku, banán (najlepšie dobre zrelý, mäkký) roztlačíme vidličkou na kašu, pridáme lyžicu arašidového masla, chia semiačka, trochu kakaa, vločky podľa hustoty a môžeme dosladiť (nemusíme) agáve sirupom. Všetko dôkladne premiešame a necháme v chladničke trochu odstáť. Potom tvarujeme stredné guličky, ktoré prípadne môžme ešte obaliť v kokose. A to je všetko :) Ak vás prekvapí návšteva alebo máte chuť na niečo sladké tento dezert máte hotový za 10 minút! Dobré je ich mať po ruke aj v práci, bleskovo vás preberú z letargie.



A prečo sú vlastne také skvelé?

Chia semienka (v preklade sila) - obsahujú cenné omega 3 mastné kyseliny, vápnik, draslík, biekoviny, energiu ktorá sa postupne uvoľnuje, sú hydrofilné - teda viažu vodu. Niekto si ich dáva ráno na lačno do vlažnej vody s citrónom čo je fantastický typ, pretože vám dodá toľko energie ako 3 kávy a navyše kopec vitamínov a minerálov. Banán- každý vie, že je zdrojom cukru, draslíka, horčíka ale je výborný aj na stres obsahuje totiž serotonín - hormón šťastia :) Kakao - nazývané aj pokrmom bohov, obsahuje železo, horčík, vápnik a iné minerály, je tiež silný antioxidant. Arašidové maslo - cenný rastlinný tuk, dodáva energiu, používajú ho často vrcholový športovci pred výkonom, navyše arašidy obsahujú vitamín E potrebný na správnu činnosť nervov, vitamíny B1 a B3, koenzým Q10, kyselinu listovú, horčík a fosfor. Pravidelná konzumácia menšieho množstva arašidového masla účinkuje preventívne proti infarktu a kardiovaskulárnym chorobám. Pšenové vločky - prirodzene bezlepková potravina, sú zdrojom vitamínov B, železa (pri chudokrvnosti), sú ľahko stráviteľné, sýtne a prirodzene zásadité, takže pomáhajú odkysliť organizmus.




Dúfam, že sa vám recept zapáčil, vyskúšate ho a prekvapíte tým svojich známych :) Určite takúto zdravú chuťovku radi uvítajú . Len čo som dokončila článok, po guličkách ostali iba stopy kokosu, ešteže som si stihla zopár ukryť ;)



9 komentárov: Leave Your Comments

  1. Vyzerajú naozaj výborne, ja milujem nepečené sladkosti :-).
    The city of fashion

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To vyzerá mega fantasticky. Poobede kuchtím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milujem raw recepty, takže určite vyskúšam, vyzerajú perfektne!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam vyzerajú chutne, musím ich vyskúšať :) Ja by som miesto agáve pridala napr. datle

    dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. They look tasty & thanks for sharing such an amazing post. Would
    you like to follow each other on GFC, Bloglovin & Google+? Lemme know!
    & keep in touch!


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak to vypada perfektne! Jen uz na ty seminka musim nekde narazit, zatim je stale hledam.

    www.thetasteofviolet.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, chia seminka mam moc rada, bohuzel jsem na ne alergicka. Skoro nikde se to nepise, ale lidi, co jsou alergicti mimo jine na horcici, tak jsou alergicti i na seminka. Takze mam utrum:( Ale delam je priteli (ktery je pro zmenu "alergicky" na vse, co se tvari zdrave:) s mrazenyma boruvkama a ten je taky miluje:)J.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Výborný recept ! :) Ja som si ho trošku síce prispôsobila, ale tak či tak....nebíčko v papuľke ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)