Vlasový špeciál - vypadávanie, výživa, starostlivosť

By | 16:20 18 comments


Vlasy sú korunou krásy ... Vlasy a ich čaro, krása, sila tu boli od nepamäti. Hovorí sa, že vo vlasoch sa zachytáva celý náš život akoby bol vpísaný do kníh. Každá z nás si prechádza životnými obdobiami, počas ktorých prežívame výstupy aj pády, meníme farbu, dĺžku či strih vlasov, no základom pre nás je, aby sme ostali my a aj vlasy zdravé, lesklé a plné života. No nie vždy sa nám darí, nie vždy je život bez stresov a naše vlasy trpia spolu s nami. A niekedy si možno len tak samé zmyslia, že teraz je ten správny čas aby sme potrápili trochu svoju majiteľku :D Tak či onak.. pár dobrých rád a produktov v starostlivoosti o vlasy sa vždy zíjdu. O to viac, ak sa doslova bojíte vlasy aj umývať, pretože pri každom umytí stratíte 50% vlasov. Nuž, aj týmto som si prešla ... 


Výživa, výživa a ešte raz výživa! To je alfa a omega celej tramtárie s vlasmi. Potrebujú byť vyživené zvnútra aj zvonku. A nie, nestačí len použiť po umývaní kondicionér.. to ani zďaleka. Už samotný šampón, ktorý volíte musí zodpovedať typu vašej pokožky. Tak ako pleť máme každý inú, tak aj pokožku hlavy. Nie vždy je pravidlom, že ak sa vám korienky vlasov rýchlo mastia, musíte mať aj pokožku hlavy mastnú či naopak. Je to hotová veda, no ako náhle nájdete ten správny kľúč ako na to, máte vyhraté :) Šampónov je na trhu mraky a aj tých "trhov" je habadej. Drogérky, lekárne, internetvé obchody... už len nájsť ten správny pomer ceny, kvality a vhodnosti pre daný typ pokožky. Vo všeobecnosti by sme to mohli zhrnúť tak, ze výživa zvonku zahŕňa spávny kvalitný šampón, kondicionér, masku a olejček. Ďalším pravidlom je, že menej je viac. Zdá sa vám že si protirečím ? Nebojte sa, všetko má ten správny čas aplikácie a používame zo všetkého len minimálne množstvá :)

Výživa z vnútra spočíva v dostatočne pestrej strave a teda v dostatočnom množstve minerálov a vitamínov, ktoré slúžia ako také stavebné kamene a v podobe koenzýmov vykonávajú funkciu katalyzátorov základných biochemických procesov. Sú to látky pre náš živý organizmus nevyhnutné a keďže telo si ich nedokáže vytvárať samé, je nutné prijímať ich v strave. Téma výživy je veľmi rozsiahla a tú rozoberať nechcem. Je samozréjme, že najviac vitamínov je v zelenine a ovoci. Tie by sme mali konzumovať denne  a vo väčších množstvách. Zádrheľom je to, že každé ovocie či zelenina obsahuje iné vitamíny, preto je potrebná rôznorodosť. Jedenie jedného jablka či banánu denne nám s vlasmi veľmi nepomôže. Obzvlášť v dnešnej dobe, keď je všetko tak chemikalizované a upravované, že do tela dostávame viac toxínov ako vitamínov. Rozhodne tým však nechcem povedať, že umelá podpora tabletkami je lepšia, ale niekedy je to bohužiaľ už nevyhnutné. Teda, ak nechcete míňať tisíce na bio potraviny, o ktorých pôvode si tiež niesom celkom istá. Snáď sa do mňa nikto neobuje, že podporujem umelú škodlivú výživu tabletkami, pretože to absolútne nie je pravda. Ja sama minimalizujem množstvo užitých medikamentov na minimum.



Niekedy je to bohužiaľ už posledná účinná možnosť ako potrebné vitaminy a minerály doplniť, aby fungovalo všetko v tele tak ako má.  A ktoré že sú to tie základné prvky, na ktoré by se sa mali zamerať ? Selén, kremík, zinok, biotín a kyselina pantoténová. Pri návšteve lekárky je jednou z prvých otázok tá, či konzumujete mäso a ak ste žena, či ste nestratili svoju menštruáciu. Chudokrvnosť  je dnes veľmi rozšíreným problémom, o ktorom vie len málo ľudí, že ho vlastne tiež má. Pri tomto probléme je dôležité doplniť zložky potrebné pre krvotvorbu a to  železo, kyselinu listovú a vitamín B12 (kobalamín). Aby ste nemuseli denne zhltnúť x,y tabliet, existujú už namiešané vitaminové balenia tabliet s účinnými množstvami a gramážami jednotlivých vitamínov, ktoré iste všetci poznáte. K tým najznámejším patria Revalid  a Forcapil.  Niekedy je ale telo tak zahltené toxínmi z nezdravého životného štýlu, že sa žiadne živiny z potravy už ani nedokážu vstrebať a jednoducho sa všetky vylúčujú z tela von. Čo robiť vtedy? Detoxikovať ! Očistiť si telo od všetkých škodlivín, aby mohlo nanovo naplno vstrebávať a využívať všetky živiny, ktoré v strave príjmeme. Mne sa veľmi osvedčila zelená riasa Chlorella, no proces je to dlhodobejší. Keď telo zanedbávate roky, zmena nepríde za deň. Význam dostatku pitnej vody tu už snáď ani nemusím rozoberať.  Povinne, denne, hojne !

Moje vlasy sú doslova závislé na dodatočnej starostlivosti vo forme sprejov, šľahačiek, olejov... Ách.. a tá ich vôňa. Základnou stavebnou zložkou samotného vlasu je z 90% keratín a zvyšok tvorí voda, lipidy, pigmenty a minerály. Keratín je proteín, ktorý dodáva silu a elasticitu vnútornej aj vonkajšej vlasovej štruktúre. Oslabené vlasy sa štiepia, su suché a málo pružné. Produkty s obsahom keratínu nie je vôbec problém nájsť, otázkou skôr je, v akom množstve sú v danom prípravku zastúpené. Ja som si zadovážila sprej na vlasy s pantenolom a keratínom a aj bezoplachový kondicionér s keratínom a argánovým olejom od firmy Bione cosmetics. Ceny majú ľudové, výrobky prírodné a koncentrované a čo je hlavné, ich pôsobenie na vlasy je skutočne citeľné. U mňa veľká spokojnosť :) 
Nedávno som objavila šľahačku na vlasy. Óoo môj bože. Tento produkt milujem a pri každej návšteve kaderníčky jej ďakujem, že mi tento poklad predstavila. Nainfikovala som už aj všetkých mojích známych :D .. a dokonca aj Missy si okamžite musela zadovážiť svoj milk-shake. Písala o ňom článok a ja už k tomuto nemám viac čo dodať.. .toto proste musíte vyskúšať každá jedna !!! Objav roka.


Pri chorobnom vypadávaní vlasov je nutné poriadne preliečiť pokožku hlavy. Kto s tým mal niekedy problém, určite pozná Alpicort , ktorý sa na to hojne predpisuje. Vlasy sa z neho otrasne mastnia, a treba ho používať aspoň dva tri mesiace, ale pomôže. Obzvlášť v kombinácii s ošetrením pomocou lasera, ktoré Vám poskytnú napríklad priamo v kožnej ambulancii. Nie každá kožná abulancia je vybavený takýmto laserom, takže treba hľadať a pýtať sa. Ale kto hľadá, ten nájde :) Laser pokožku hlavy prekrví a pomáha pri rýchlejšej regenerácii vlasov a rastu tých nových.  Neocapil  v sprejovej forme Vám pomôže v prípade, že vlasy na niektorých miestach vypadali naozaj viditeľne. Nové vlásky narastú omnoho rýchlejšie. Ale pozor, poradťe sa s užívaním s Vašim lekárom a poriadne si preštudujte pribalený letáčik. Ak máte problém s vypadaným obočím, veľmi dobre vám pomôže aj s týmto problémom :) Je to už trošku drastickejšie a silnejšie riešenie problémov, ktoré je vhodné v krajných prípadoch a nie ako rozmar na neuvážené používanie :) Rovanko poslúži aj ricínový olej.

V lekárňach sa toho premelie strašne veľa, ale tie najúčinnejšie výrobky si ľahko zapamätáte. Spätná väzba pacientov je jasná. Značka Ducray je dostupná len vo vybraných sieťach lekárni, ale podľa slov pacientov je skutočne účinná. Najpredávanejším šampónom je rozhodne Anaphase stimulačný šampón pri problémoch s vypadávaním vlasov. Zákazničky si ho chodia kupovať opakovane roky a ak ho náhodou nemáme, sú ochotné čakať alebo hoci aj priplatiť si za objednávky, ak im ich zoženieme akokoľvek inak :D Vraj im tento šampón zachránil vlasy... Túto vetu som počula snáď milión krát. Skúsila som ho tiež až nedávno. Po vytlačení z tuby bol síce božskej konzistencie, neskutočne krémový, zamatový, hustejší než som u šampónov zvyknutá .. doslova pohladenie pre vaše ruky. No trošku ťažšie pení a ak máte dlhé vlasy, je to tak trochu trápenie. Po zmytí vodou máte pocit, že vlasy už nikdy nerozčešete :D Pri prvej aplikácii som nepoužila už žiadny kondicionér ani nič podobné, chcela som vidieť skutočné účinky tohto šampónu, no a nakoniec to  nebolo  také hrozné ako  som čakala. Vlasy sa mi veľmi neuzlili a v pohode som ich po vysušení rozčesala. Len ten „wau efekt“ sa akosi nekonal. Vravím si, po prvom vyskúšaní by si chcela hneď zázraky? Ach, tá ženská nedočkavosť, že ano :) Ten wau efekt sa dostavil pri treťom použití. Vlastné vlasy som si nespoznávala. Lesklé, zdravé, žiarivé, pružné ... Aj konce vlasov, ktoré som si dlho nepodtrihovala ožili, a dokonca sa začali takým tým zdravým spôsobom zatáčať, ak viete čo tým myslím :). V kombinácii s olejčekami sa dostavil bezkonkurenčný účinok. Za mňa je to po milk-shaku druhý objav roka a hoci je umývanie s ním trošku ťažšie, ten výsledok mi zato stojí !




Olejčeky pomáhali už dávno pradávno. Vlasy ich milujú a ja tiež. Legendami opradený Mythic oil je geniálny. Ja mám doma už asi štvrtú celú sadu Mythic oil - šampón, kondicionér a najnovšie aj tento olejček a poviem Vám, je to tá najlepšia rada aká existuje. Nič sa na nich nechytá, okrem môjho Ducray Anaphase šampónu. Ale, keďže šampóny treba striedať mám asi tú najsilnnejšiu dvojicu v hre :D Vážne.. Mythic je topka ! 
Argánový olej je ďalší tekutý poklad o ktorom si vraveli už za čias Kleopatri a hádam aj skôr :) Prírodných olejov nikdy nie je dosť, či už je to arganový, kokosový, olivový, mandľový, ricínový... o ich kvalitách by som mohla spísať ďalší dlhý samostatný článok. Rozhodne nejaký musíte vyskúšať. Vyuzijete ich nie len na vlasy, ale aj na pokožku tela a tváre.

Okrem Mythic oil musím však spomenúť ešte jeden a to Luxe oil značky Wella professionals. Už v názve má slovíčko luxus a s ním sa teda netrochári. Je to doslova rekonštrukčný elixír s arganovým, jojobovým a mandľovým olejom, ktorý okamžite transformuje textúru vlasov. O jeho účinkoch sa viac dočítate tu klik a ja len dodám, že okrem skvelých účinkov na vlasy, ho zbožňujem aj pre jeho arómu. Na tú jeho vôňu myslím celé dni. Úuuužasná... nežná, sladkastá, opojná, intenzívna ale stále nevtieravá. A teraz ho ešte aj zoženiete pod desať eur, čo je za 100 ml tohoto luxusného olejíčka, z ktorého stačí použiť pár kvapiek neskutočne výhodná cena. Ja som ho kupovala už skôr a za vyššiu sumu, ale vôbec neľutujem. Môj absolútny miláčik ♥.  


Fúha... je toho ešte toľko čo som chcela napísať. Že vlasy rozčesávajte až keď sú úplne suché a to od končekov smerom hore, že je vhodné používať prírodné kefy a najlepšie sú tie z diviačich štetín alebo tangle teezers. Vlasy si nikdy nedrhnite uterákom pri sušení, stačí len pritláčať! A ani nechtami pri ich umývaní zbytočne nedráždite citlivú vlasovú pokožku … aaaa ešte mnohoo ďalšieho. No, bojím sa že už ani to, čo som popísala si nikto neprečíta :D Snáď aspoň ten, kto naozaj hľadá pomoc a riešenie problémov s vlasmi, kedy si naozaj človek uvedomí, že každá malinká a drobná rada, či pomoc a poznatok sú neoceniteľné :) Ak máte nejakého miláčika, ktorý vám s vláskami pomáha sem s ním ! :) Ja som vybrala tie naj, ale nie je to ani polovica z toho, čo všetko mi prešlo a prechádza cez ruky :) Pozdravujem Vás, majte sa krásne a užívajte si zdravie.. to je najdôležitejšie a to aj každému jednému/ jednej z Vás zo srdca prajem !  :) 


18 komentárov: Leave Your Comments

  1. super clanok, pred vycerpavajucou zimou velmi prospesny :)

    www.perlaoreneta.blogspot.com

    INSTAGRAM: dominikamr

    OdpovedaťOdstrániť
  2. V ktorej lekárni sa dá kúpiť Anaphase šampón? A kde kúpim značku Bione? PINKUNICORNVANITY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v rôznych... ide o to či sa im daný výrobok predáva a teda majú dôvod ich objednávať a nasklanovať... (či o ňom ľudia vôbec vedia alebo nie) ... ak sa opýtaš vo svojej najbližšej lekárni a požiadaš o objednanie, určite ti výjdu v ústrety :)..všeobecne najviac takých tých kozmetických produktov nájdeš v sieti Sunpharma kde ho kupujem aj ja :) ..Bione nájdeš buď na nete http://www.bione.sk/bio-keratin-s-arganovym-olejom/ , kde ich kupujem ja alebo v nejakých zapadlých drogérkach ich môžeš nájsť tiež..ale to skôr asi v ČR :)

      Odstrániť
  3. Super článek, já preferuju šampony bez silikonů, jinak používám kondicionér, někdy místo něj masku a moje must have jsou olejíčky, bez kterých se neobejdu :)

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bez silikónov je základ :) dobre že píšeš..tiež sa im snažím vyhábať.. dobré je zmývať pokožku hlavy dostatočne precízne...všeobecne platí, že keď má už človek pocit , že si šampon z vlasov vymyl.. má sa pokožka hlavy ešte aspoň 5 minút oplachovať prúdom vody :)

      Odstrániť
  4. Tento článok mi práve padol vhod. V poslednej dobe mi veľmi vypadávajú vlasy, teda, vždy mi padali, ale teraz to začína byť znateľnejšie. Určite vyskúšam niečo z toho, čo je tu spoemnuté a uvidím :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. BIONE už mám ve wishlistu dlouho, musím si ho konečně pořídit :)..jinak můj TOP olejíček na vlasy je od Matrix :), naopak celá řada Mythic oil je na mé vlasy šílená (šíleně je zmastí, svědí mě z nich hlava atd.)..Alpicort mi také velmi pomohl :)..jinak nevím, jak je to s tím česáním vlasů, ale mně vždy kadeřnice vtlouká do hlavy, že se musí začít od kořínky, jinak se mi budou cuchat, když to budu dělat obráceně, tak fakt nevím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, to sa stalo aj mne s tým Mythic..a vieš na čo som prišla? Že oni sú to dve alternatívy.. jedna obsahuje hneď na prvých priečkach silikóny atd a tá druhá v zložení silikóny ani vôbec nemá myslím.. to isté je aj s kondicionérmi.. obaly majú rovnaké takže si to človek ani nevšimne..ten bez silikónov obsahuje také mini trblietky,.. ten mne osobne sedí najlepšie :) Ale každý máme iný typ vlasov a tým že majú už v názve "oil" a sú hydratačne a vyživujúce je možné že niekomu budú vlasy mastiť... od Matrixu mám nejaké veci na vlasy aj ja a prevažne som tiež spokojná, ale nič nebolo také wau, čo by som vyzdvihla... alpicort j zloba..ale pomáha chvalabohu :) aa tú kaderničku pozdravujem :D česanie od koriienkov neskutočne ničí vlasy, oslabuje korienky a vlasy potom húfne vypadávajú keďže sú ako keby uvoľnené pod tým tlakom... v minulosti som aj ja mala také dobré tety kaderníčky a vždy som od nich odchádzala s polovicou vlasov :D

      Odstrániť
  6. Napísala si to perfektne ! O viacerých produktoch, hlavne tých lekárňových, som nikdy nepočula!! :)
    Fashion Passion by Erika

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Moc pěkný článek, o spoustě produktech jsem vůbec neslyšela :)
    Blog by Veru

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mythic oil mám taky a musím říct, že mým vlasům dost prospívá.
    Vlasy jsem měla hrozně zničené, neskutečně moc mi padaly, byly unavené..no hrůza. A tak jsem přešla na dražší kosmetické výrobky a hle, vlasy mám jemné, roztřepené konečky vymizely (a to jsem je ani pravidelně nestříhala) a to padání se už taky umoudřilo. Nejvíce mi pomohl asi L'oréal Professionnel a jejích keratinová řada, popř. řada absolut repair lipidium. Mají perfektní olejíčky.
    ...Instantní krása...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Lovely post, these products are great! Have a happy Halloween!
    <3
    katsfashionfix.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Úžasný článok. Ani si nevieš predstaviť ako si ma ním potešila. Momentálne riešim problém vypadávania vlasov i ja :(. V lekárni som si kúpila vitamíny a tiež mi poradili šampón Kerium od La Roche, no zatiaľ som veľkú zmenu nezaznamenala. Vždy keď si umyjem vlasy a vidím vo vani to množstvo čo tam ostalo chce sa mi plakať.
    Šampón DUCRAY Anaphase a tiež arganový olej určite vyskúšam. Ďakujem za rady :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ach... uplne ta chapem.. je to strasny pocit..tesi ma ze clanok nevysiel na zmar :) este by som ti doporucila tie tabetky Forcapil.. je to podla mna to naj co na trhu teraz je a aj ked je nutne brat ich aspon dva mesiace, ucinok sa zarucene dostavi.. v kombinacii so samponom a olejmi este skor.ale zaklad je vyziva zvnutra.. celyy cyklus novotborby vlasu (regeneracie atd atd) je dlhodoby proces, preto je nutna trpezlivost, ale treba vydrzat :) Forcapil jednoznacne nasad cim skor :) M.

      Odstrániť
  11. Super článek, dávám si jej do záložek, abych se k němu mohla vracet. Vlasy jsou pro mě teď hodně aktuální téma, hodně mi padají a tak s nimi teď bojuju :(

    REALASH GIVEAWAY ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja sa s vlasmi stále trápim a neviem, čo s nimi, i keď pozorujem zlepšenie, možno aj značné zlepšenie, ale v tejto oblasti som dosť kritická. Občas mám chuť dať sa ostrihať a mať vlasy po ramená, ale to asi nedokážem, takže skúšam, čo by mi pomohlo. Najnovšie som sa dala na kozmetiku Dr. Hauschka, z ktorej som vyskúšala nimbovú vlasovú vodu. Hneď po prvom použití som bola najšťastnejšia žena pod slnkom, lebo tak skvelé vlasy som v živote nemala (samozrejme pri použití aj ďalších prípravkov). Lenže potom ten efekt akosi zanikol. Uvidím, čo sa bude diať ďalej. Tu som sa inšpirovala a dva ospevované výrobky mám už aj na zozname :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ducray sampony ouzivam kvoli problemom s lupinami a svrbenim a su fakt ucinne, no vypadavanie zatial pretrvava, takze vyskusam ten anaphase a uvidim,ci to pomoze. Vdaka za tip, super príspevok, ktorý mi veľmi pomohol ;)
    http://bynicka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments ;)
Ďakujeme za vaše komentáre ;)